Sitede Ara

{%= Faq.Title %}
Fakat kilo vermek için internette yazan moda diyetlere kanmayın, zayıflayacağım derken sağlığınızdan olmayın!


Kış mevsimi genellikle kilo aldığımız zamanlardır. Havaların soğumasıyla beraber dışarıda geçirdiğimiz zaman azalırken, evde bulunduğumuz zaman artar. Buna bağlı olarak hareketimiz kısıtlanır. Bu duruma bir de uzun kış akşamlarında sık tükettiğimiz atıştırmalıklar eklenince kilo artışı kaçınılmaz hale gelir. Ama artık havalar ısınmaya ve güneş kendini göstermeye, doğa canlanmaya ve hareketlenmeye başladı. O halde bizim için de canlanma, hareketlenme ve kışın aldığımız fazlalıkları atma zamanı. Fazlalıkları atarken sağlımızdan olmamak en önemli kural olmalı. Bilinçsizce uygulanan zayıflama diyetleri ciddi sağlık problemlerine sebep olabilir. Özellikle gazetelerde, dergilerde yada internette sık rastlanan moda diyetleri kendi kendine uygulamak yarardan çok zarar getirerek telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurabilir. Çünkü her diyet her kişiye uygun değildir. Sağlıklı bir diyet kişinin boy, kilo, vücut yağ ve kas miktarı, metabolizma hızı, yaşam tarzı, beslenme alışkanlıkları, varsa kronik hastalığı ve kan bulguları doğrultusunda mutlaka bir diyetisyen tarafından kişiye özel planlanan diyettir.

VÜCUT HIZI YAVAŞLAR
Moda diyetlerin çoğu çok düşük kalorili diyetlerdir. Uzun süreli çok düşük kalorili beslenmek vücudun ihtiyacının çok altında enerji almasına ve buna bağlı olarak metabolizma hızının düşmesine sebep olur. Bu diyetler ilk günlerde kilo kaybı sağlayabilir ancak daha sonra kilo kaybı durur ve vücut hızı yavaşlamasına bağlı olarak kilo artışı başlar ve hatta diyet bırakıldıktan sonra kaybedilen kilodan çok daha fazlası hızla geri alınır. Ayrıca düşük kalorili diyetler sonucu besinlerden yeterli enerji sağlanamadığında vücutta keton cisimcikleri dediğimiz zararlı maddeler oluşur ve bunların en masum yan etkisi şiddetli baş ağrısı, hafıza vb. bilişsel faaliyetlerde ve konsantrasyonda yavaşlama ve azalmadır. Yine yetersiz besin ögesi ve enerji alımına bağlı olarak kas dokusu kayıpları, vitamin eksiklikleri, saç dökülmeleri, cilt ve tırnak sağlığında bozulmalar, hatta uzun dönemde kemik dokusu ve diş kayıpları bile gelişebilir.

SONUÇLARI KANSERE KADAR GİDEBİLİR
Çok sık uygulanan, popüler olan bir diğer diyet de sınırsız et tüketilen, karbonhidratın kısıtlandığı yüksek protein içeren diyetlerdir. Sağlıklı bir bireyin günlük protein ihtiyacı kilo başına bir gram kadardır. Yani sağlıklı 70 kilo bir yetişkin günlük 70 gram protein aldığında ihtiyacını karşılamış olur. Proteinlerin sindirim için karbonhidrat ve yağlara oranla daha çok enerjiye ihtiyaç duyduğu ve böylece vücut hızını arttırdığı doğrudur ancak yüksek protein tüketimi başta böbrek sağlığını olumsuz etkilemektedir. Proteinlerin yıkım ürünlerinin atım yolu böbreklerdir ve günlük gereksinimden protein tüketimi böbreklerin aşırı çalışmasına ve yükünün artmasına sebep olur. Ayrıca protein ağırlıklı diyetler idrarla kalsiyum atımını arttırarak kemik sağlığını olumsuz etkiler. Yüksek protein içeren diyetler genelde posa bakımından yetersiz diyetlerdir ve kısa dönemde kabızlık, uzun dönemde kolon kanseri gibi ciddi sağlık problemlerine neden olabilmektedir. Bununla beraber proteinden zengin besinler genellikle hayvansal kaynaklı besinlerdir ve doymuş yağ bakımından da zengindirler. Bu besinleri aşırı tüketmek kalp damar sağlığını da olumsuz etkileyebilir.

BİTKİSEL KARIŞIMLARA DİKKAT!
Zayıflama amacıyla bilinçsizce tüketilen bitkiler, bitki çayları ve zayıflama ilaçları da ciddi sağlık problemlerine sebep olabilmektedir. Zayıflama amacıyla kontrolsüz kullanılan ve içeriği bilinmeyen bitkisel karışımlar, bitki çayları ve zayıflama ilaçları başta karaciğer üzerine toksik etki yaparak karaciğer yetmezliğine kadar uzanan ciddi sonuçlar doğurabilir. Yine bu bitkisel karışımlar böbreklerde harabiyete yol açarak akut böbrek yetmezliklerine sebep olur ve böbrekler işlevini yerine getiremez hale gelerek hayati sonuçlar doğurabilir. Ayrıca kalp damar sağlığını ve dolaşımı bozarak ani kalp krizlerine sebep olabilir. Sağlıklı bir diyet programı tüm besin gruplarını ve besin öğelerinin yeterli ve dengeli biçimde içerir. Bir uzman tarafından kişiye özel planlanmış diyetlerle uygun hızda kaybedilen kilolar vücut yağ dokusundandır ve verilen kilolar kolaylıkla geri alınmaz. Sağlığınızı riske atmadan ideal kiloya ulaşmak ancak doğru bir diyetle mümkündür. Kısa zamanda hızlı sonuçlar almak için moda diyetlere başvurmak ciddi sağlık problemlerine neden olabilir. Bu sebeple mutlaka size en uygun zamanda, en uygun hızda ve en uygun kiloyu verdirecek sağlıklı diyetin planlanması gerekmektedir.