Sitede Ara

Ülkemizde kalp krizine ve tüm kalp damar hastalıklarına karşı farkındalık yaratmalıyız

Dünya Kalp Günü, Dünya Kalp Federasyonu ve üye kuruluşlar tarafından düzenlenen kalp sağlığı temasıyla yaklaşık 17 yıldır kutlanıyor. Dünya Kalp Günü kapsamında Medipol Mega Üniversite Hastanesi Kardiyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Bilal Boztosun 10 maddede kalp sağlığı ile ilgili maddeleri sıraladı.

İşte Kalp sağlığınızı korumanız için yapmanız gerekenler

  1. Yaşınıza göre tempolu yürüyüş yaparak aktif bir yaşam sürün.
  2. Alkolden uzak durun.
  3. Tansiyon ve kolestrolünüze size uygun spor ve beslenme programları ile dikkat edin.
  4. Mutlaka her gün zeytinyağı tüketin.
  5. Akdeniz tipi kalp dostu beslenme programına uyun.
  6. Şeker tam anlamıyla zehirdir. Doğal şekerlere yönelin.
  7. Elektrik almayın elektrik verin. Hareketsiz şekilde bilgisayar karşısında çok zaman tüketmeyin.
  8. Her gün mutlaka 3 ceviz yiyin.
  9. Genetik yatkınlık varsa 25 yaş üstü, normal durumda 40 yaşından itibaren her yıl mutlaka kalp check-up’ından geçin.
  10. Psikolojik durumunuzda kalp için çok önemli. Ruh sağlığınıza ve stres yönetiminize dikkat edin. Birbirinizi sevin ve gülümseyin. Sevgi en önemli rehabilitasyondur.

Kalp ve damar hastalıklarına bağlı ölümlerin artarak, 2030 yılında 22,2 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre 2012 yılında tüm dünyada bulaşıcı olmayan hastalıklara bağlı ölümlerin yüzde 46,2’si (17,5 milyon) kalp ve damar hastalıkları nedeniyledir. Bu ölümlerin 7,4 milyonu kalp krizine, 6,7 milyonu inmeye bağlıdır. Bilinçli bireyler olarak hem kendiniz için hem de çevrenizdekiler için hayati risklere karşı önlem alın ve hareketli yaşam biçimini tercih edin.