Sitede Ara

{%= Faq.Title %}

Her şey dahil tatilinizden dönüşte tartıyla baş başa kaldığınızda pişmanlık yaşamak istemiyorsanız yediğinize içtiğinize dikkat edin, bol bol hareket edin bu sene tatilden kilo almadan dönün.

Yaz demek tatil demek. Hepimiz gerek yurt içinde, gerekse yurt dışında güneşin ve denizin tadını çıkarmak için tatil planları yapacağız. Bütün bir kış, yaşadığımız stresi bu tatilde atmaya çalışacağız. Bu arada her şey dahil konseptli bir oteli tercih etmişsek, bol bol da yemek yiyeceğiz demektir. Bilhassa yazın rehavetini unutmamalı, tatildeyken de açık büfe coşkusuna kapılıp aşırı beslenilmemeli. Tabi ki tatile gidiliyor ve sürekli yenilip içilenler takip edilemeyebilir ya da takip etmek istenmez. Farklı yerlerde, farklı lezzetler tabi ki denenmeli ama ipin ucu kaçırılmamalı. Gidilen otelde sınırları tamamen kaldırıp, kontrolü kaçırırsanız oradan kilo almadan dönmeniz imkansız. Kilo alıp vermenin bir matematik işi olduğunu unutmamalısınız, aldığınız günlük kalori eğer harcadığınızdan fazlaysa kilo alırsınız, eğer azsa kilo verirsiniz. Özellikle tatil öncesi zayıflama diyeti yapanların çok daha hızlı kilo alabileceklerini unutmamaları gerekir. Zayıflama diyetlerinde kişinin aldığı enerji miktarı daha az olacağı için dikkat etmediğinde aradaki kalori farkı daha fazla olur ve vücut bu enerjiyi daha sonra ihtiyacı olabileceği düşüncesiyle depolar. Burada yaptığınız ufak tefek kaçamakları belki yüzerek, yürüyüş yaparak vb. harcayabilirsiniz ama aradaki fark ne kadar büyük olursa, eve geldiğinizde tartıda gördüğünüz farkın da o derece büyük olacağını unutmayın.

Tatil Yemek Yeri Değil

Tatil öncesi danışanlarımdan sıklıkla duyduğum bir cümle de; ‘Bu tatile bir sürü para verdik, aylar öncesinden yer ayırttık, yiyeceğim tabi param boşa mı gitsin?’ Tatile gitmeden önce kafanızdaki düşünceyi değiştirmelisiniz, tatil demek hiç durmadan yemek yemek değildir. Tatilde nasıl olsa spor yaparak yakarım diyerek yediklerinizi iki katına çıkarırsanız da kilo almamanız imkansız. Ortalama vücut ağırlığı 65 kilo olan birinin bir saat hızlı tempoda yürüyerek harcadığı enerji 264 kal, 70 kilo olan bir insanın bir saat normal tempoda yüzerek harcadığı enerji 463 kal, 65 kilo olan bir insanın bir saat voleybol oynayarak harcadığı enerji 186 kal’dir. Bunlara karşılık, dayanamayıp tatlı büfesinden aldığınız bir dilim pasta 362 kal, fazladan yediğiniz bir porsiyon kremalı makarna 396 kal, kahvaltıda tabağa doldurduğunuz peynirli poğaçaların bir tanesi 235 kal’dir. Sabah uyandığınızda kafanızda yapacağınız ufak bir planlama size daha çok yardımcı olacaktır. Aklınızda bir öğünde fazladan yiyeceğiniz bir şey varsa diğer öğünlerde ona göre davranmalısınız. Özellikle sıcak yaz günlerinde öğle yemeğinde sebze, salata yanında yoğurt, cacık, ayran ve esmer ekmek tüketimi daha uygun olacaktır. Akşam öğününde ise açık büfedeki yağlı, kızartmalı yemeklerdense ızgara, yanında salata ve esmer ekmek tercihi kilonuzu korumanızda yardımcı olacaktır. Her gün, her öğünde tatlı, hamur işi, kızartma gibi size fazladan kilo aldıracak besinleri tüketmekten kaçınmalısınız.

Şekerli İçeceklerden Kaçının

Her şey dahil otel tatillerinde ara öğünlerde de yemesi sizlere çok cazip gelecek yüksek kalorili tatlılar, dondurmalar, atıştırmalıklar sunulur. Kendinizi bunlardan korumak istiyorsanız yapacağınız en güzel şey ana öğünlerde sizlere sunulan meyvelerden ara öğün için yanınıza almak olacaktır. Ara öğünlerde ayran, peynirli tost, sütlü kahve vb. gibi protein içeriği yüksek sağlıklı seçimler de kilo korumanıza yardımcı olacağı gibi ana öğün zamanına kadar fazla acıkmanızı engeller. İçecek tüketimi de dikkat etmeniz gereken noktalardan. Sınırsız içecek serbestliği olan otellerde kalorisi yüksek olan içeceklerin, yemekte, havuz başında, kumsalda bardak bardak peş peşe tüketimi de yine yapılan yanlışlardan biri. Şeker içeriği yüksek olan içecekler kan şekerinin bir anda yükselmesine, bu da yağlanmanın hızlı olmasına sebep olacaktır. Alkol içeriği yüksek olan içeceklerin kontrolsüz tüketimi de yine yağlanmanın fazla olmasına neden olacaktır. Unutmamalısınız ki alkolden aldığınız enerji vücutta direk yağa çevrilir. Sonuçta, yediğiniz her güzel yiyecek sizi sadece o anda mutlu eder ama sonrasında pişmanlık duymanıza ve üzülmenize sebep olur. Eğer tatilden dönüşte tartıyla baş başa kaldığınızda pişmanlık yaşamak istemiyorsanız siz siz olun yediğinize içtiğinize dikkat edin, bol bol hareket edin ve bu sene tatilden kilo almadan dönün.