Sitede Ara

{%= Interview.Title %}

Buzlu Zeminlerde Düşme Riskini Nasıl Azaltırız?

Öncellikle kaygan zeminlerde tabanı kaymayan bir ayakkabı veya bot giyilmelidir. Kar yağarken veya şiddetli yağmur anında en temel olarak vücut kuru havaya göre yürüme sırasında daha fazla enerji harcıyor. Bunun yanı sıra ellerin boş ve cepte olmaması da olası bir düşme anında düşme şiddetini azaltabilmek için tutunmamızı sağlıyor. Bir çanta ya da alışveriş torbası taşınacaksa sırt çantası kullanarak ellerin boş olması sağlanmalı. Eğer elde taşınacak eşyanız varsa dengenizi korumak için ağırlığı iki ele eşit dağıtmalısınız. 

Özellikle 65 yaşın üzerindeki kadınlardaki osteoporoz ( kemik erimesi) ve kaslardaki zayıflığın (atrofi) düşme nedenlerinin başında gelmektedir. Osteoporoz ve atrofi düşme anında verebileceğimiz refleksi azaltıyor. Ayrıca vücudumuzda oluşan hasarı da gerek kırık oluşması gerek de kas ligaman tendon hasarları nedeni ile artırıyor. Bu noktada yaş ne olursa olsun düzenli spor yapan bir vücut kendi yaş gurubu için diğer etkenlerden bağımsız en avantajlı vücuttur. 

Burkulmalara Karşı Ne Yapmalıyız?

Olası burkulma anında burkulan eklemi kalp seviyesinin üstünde olacak şekilde dinlendirmeli ve daha sonra mutlaka buz veya herhangi bir soğuk malzeme ile uygulanmalıdır. Ayrıca burkulma anında buz direkt cilde temas ettirilmemelidir. Bir beze ve poşete sararak buz kullanılmalı.  Yaklaşık 1 ila 2 saatlik takipten sonra ağrılarda çok az bir azalma varsa mutlaka uzman bir hekime muayene olunmalıdır. 

Medipol Mega Üniversite Hastanesi
Doç. Dr. Ersin Kuyucu
Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı
4 Şubat 2020