Sitede Ara

{%= Faq.Title %}
Bahar ayında çoğumuzun ortak şikayeti, sürekli kendimizi yorgun hissetmemiz. Peki, bu yorgunluk nasıl geçer? Buyurun 8 maddelik ‘bahar yorgunluğu reçetesi’.


Kışı geride bıraktık, yaz ise kapıda. Güneş cıvıl cıvıl ama siz ‘bu bahar da çok yorgunum’ mu diyorsunuz? Sabahları kalkmak zor geliyor, gün içerisinde enerjiniz çabucak bitiyor, kas ve eklemleriniz ağrıyorsa siz de bahar yorgunu olabilirsiniz. Bahar yorgunluğunu nasıl aşarım diyorsanız, 8 maddelik reçeteye bir göz atın…

SAĞLIKLI BESLENİN
Bahar ayında mevsim sebzelerini düzenli öğünler halinde tercih edebilirsiniz. Taze soğan, taze sarımsak, bakla, semizotu, domates, salatalık için artık doğru mevsimdeyiz. Bu sebzeleri bolca tüketmeniz, bahar yorgunluğuna karşı bünyenizi dirençli tutacaktır. İyi bir kahvaltıya başladığınız gün içerisinde enerji toplamak için bir avuç kabuklu kuruyemiş, incir ya da kuru kayısı yiyebilirsiniz. Kışın alınan kilolarınızla vedalaşmak istiyorsanız düzenli beslenme şart. Unutmayın günlük almanız gereken kalori miktarının altına düştüğünüzde kendinizi yorgun hissedersiniz. Ayrıca geceleri ağır ve yağlı yemeklerden uzak durmalısınız.

DOĞAL VİTAMİN ALIN
Sadece sebzeler değil bahar döneminde birbirinden farklı meyveler de tezgâhlardaki yerini alıyorlar. Baharda yaşadığınız stresi ve yorgunluğu atmak için A, B ve C grubu vitaminleri tercih edebilirsiniz. Tam tahıllı ekmekler, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, et ve süt ürünlerinin yanı sıra çilek, kivi, kavun, şeftali bu vitaminleri doğal yollardan alabileceğiniz meyvelerden bazıları. Doğal yollardan vitaminlerin yetmediğini düşündüğünüz taktirde doktor kontrolünde vitamin desteği alabilirsiniz.

SU İÇİN
Yemek yediniz, meyveden de vitamini aldınız. Peki ya su? Yaşamın kaynağı suyu da unutmamak gerek. Metabolizmanızı hızlandırmak ve vücudumuzun su ihtiyacını karşılamak için günde 10-12 bardak su içmeniz gerekir. Bu miktarı gün içerisine yayarak tüketmek sağlığınız açısından oldukça mühim! SPOR YAPIN Havalar iyiden iyiye ısındı. Dışarıda hafifi tempolu yürüyüşler için en ideal zamanlardayız. Her gün 40 dakika veya haftada 4 gün bir saat yürüyüş yaparak metabolizmayı hızlandırarak kendimizi daha zinde hissedebiliriz. Düzenli spor yaparsanız metabolizma hızınız artacağı gibi kendinizi daha enerjik hissedersiniz. Kurallarına uygun olmak kaydıyla yüzme, fitness, aerobik yaparak bahar yorgunluğunu yenebilirsiniz.

DÜZENLİ UYUYUN
Vücut kış mevsiminde çok fazla melatonin yani ‘uyku hormonu’ üretir. Baharla birlikte günler uzadıkça melatonin üretiminde azalma olur. Bu nedenle kış mevsiminden ilkbahara geçerken yaşanan uyku eksikliği de yorgunluğa yol açar. Bunun önüne geçmek için düzenli olarak günde 5-8 saatlik uyku size iyi gelecektir.

KAFEİNDEN KAÇININ
Bahar aylarında kahve, çay, soğuk meşrubatlar, kakao ve benzerleri gibi kafeinli içecekler azaltılmalıdır. Onun yerine rahatlatıcı, metabolizmayı hızlandırıcı ve bağışıklık sistemini güçlendirici doğal bitki çaylarını yudumlayabilirsiniz.

EVE KAPANMAYIN
Bu bahar çok yorgunum’ diyerek eve kapanır ve asosyalleşirseniz bir çözüm bulmanız zor. Bunun yerine sevdiğiniz bir filme gidin, bir konserde güzel şarkılar dinleyin ya da arkadaşlarınızla buluşmalar tertip edin. Böylece vücudunuz dopamin ve seratonini daha fazla salgılar. Bu da daha fazla mutluluk demek!

DOKTORA GİDİN
Tüm bu önerileri yaptınız ama hala yorgun musunuz? O zaman kronik yorgunluk nedenlerinizin araştırılması için bir doktora muayene olabilirsiniz.