Sitede Ara

Kilonuzu korumak için 10 basit kural

{%= Faq.Title %}
Herkesin verilecek kilosu, şikâyetçi olduğu fazlalıkları vardır. Rejim listeleri, boy kilo ölçümleri, kalori hesapları, egzersiz hareketleri, diyetisyen randevuları, planlar, projeler birbiriyle yarışır. Ne yapılır edilir o kilolar verilir. Peki, alınan kiloları korumak, kısa sürede tekrar geri almamak için neler yapılmalı, nelere dikkat edilmeli?


1. Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. Sabah kalktığınızda ‘iştahım yok’ demeyin, daha fazla acıkıp çok fazla yememek için kahvaltınızı yapmadan evden ayrılmayın.
2. Daha fazla hareket edin. Hareket kalori yakmanın altın anahtarı. Ne kadar hareketli bir yaşantınız olursa, kilo alma problemi size o kadar uzak demektir. O nedenle her fırsatta hareket edin. Örneğin; suyu yanınızda bulundurmayın, her seferinde mutfağa gidin, otobüsten bir durak erken inin, asansörü değil merdivenleri tercih edin.
3. Açlığınızı ertelemeyin. Günü öğünlere bölmek, dakika dakika ne yiyeceğinizin hesabını tutmak, ilaç kullanır gibi belirli saatlerde belirli miktarlarda yiyecek tüketmek doğru bir yaklaşım değil. Kendinizi yeme zevkinden mahrum etmeyin, saatle değil, vücudunuzu dinleyerek yemek yiyin.
4. Büyük porsiyonları hayatınızdan çıkarın, yarım porsiyona alışın. Büyük boy menü seçmek her zaman en kârlısı değildir. Büyük içecek, büyük patates çok az farkla çok fazla kilo demek!
5. Tartıyla barışık yaşayın, günde bir kez sabah aç karnına mutlaka tartılın. Kilo takibinizi yapın, hangi dönemlerde kilo aldığınızı belirleyerek zayıf noktalarınızı tespit edin.
6. Kendinize zayıf ve beslenme alışkanlıklarına dikkat eden, beğendiğiniz bir arkadaşınızı örnek alın ve sık sık onun davranışlarını hatırlayın. “Yemeğin yanında kola değil de, su veya soda içer” gibi düşünceleri aklınıza getirin.
7. Yeme konusunda plan yapın ve kayıt tutun. Ne sıklıkla egzersiz yapıyorsunuz, günün hangi saatlerinde yemek yiyorsunuz, açlık krizini tetikleyen şeyler ne, genelde hangi besinleri tüketiyorsunuz, bu gün öğünlerde neler yediniz… Unutmayın yediğiniz sizsiniz, kendinizi tanıyın.
8. Zor zamanlar için strateji geliştirin ve bunları mutlaka yazın. Tutarlı olun. Kendinize kısa süreli, tutamayacağınız sözler vermeyin. ‘Yarın diyete başlıyorum, bu gün bol bol yiyeyim’ demeyin.
9. Öğünleri dengelemeyi öğrenin. Özel günlerde kaçamak yapın ama ertesi gün mutlaka telafi edin. Süper vitamin deposu çorbalar, enfes salatalarla sağlıklı bir gün geçirin.
10. Hayatınızı diyet öncesi ve sonrası diye ikiye bölmeyin. Üstelik sürekli yeme düzenini değiştirmek, ani kilo alıp vermek çok ciddi hastalıklara davetiye çıkarmak anlamına gelir. Unutmayın hayat uzun bir yolculuk, huzurlu ve mutlu olmak zayıf olmaktan daha önemli.